h1

Turen gik til MOCCA (New York)

July 11, 2007

NewYork

I weekenden 23-24 juni var jeg så til MOCCA art Festival i New York. Det var min første gang i New York, og min første gang på MOCCA. Og begge dele var en kolosal oplevelse.
Jeg var indlogeret på SoHotel i Soho (Chinatown) sammen med Allan Haverholm, som jeg delte værelse med, og Peter Snejbjerg, som havde valgt et enerum lidt længere nede af gangen.
Jeg ankom d.22, og mødtes med de andre danskere som havde valgt at tage imod tilbudet fra det danske konsulat og var taget afsted. Den danske deligation bestod af Allan haverholm, Peter Snejbjerg, Lars Jakobsen, Rasmus Julius, Michael G. Nielsen, Morten og den evige gode Henrik Rehr.

MOCCA

Art Festivalen
MOCCA er en festival fyldt med folk som brænder for tegneserien som kunstform og literært medie, og det kunne mærkes. Der var en god stemning, og festivalens gæster virkede meget selektive og beviste om hvad de ville have. Gode historier og god artwork lod til at stå højt på listen, og så betød det ikke så meget hvem der havde skrevet det eller tegnet det, bare det var en god tegneserie.
MOCCA er et mecca for folk der gerne vil læse andet end superhelte. Og da jeg selv er en af dem, kom pengepungen til at sidde lidt løst. Det bunede med lækre udgivelser fra store og små forlag, og der var masser af folk fra selfpubliching-miljøet som viste deres ting frem.
Jeg vil på et senere tidpunkt skrive et par anmeldelser af nogle af de ting jeg fik snusket mig med hjem.
På festivalens første dag mødte jeg Peter og Brian fra Comic Geek Speaks, som jeg har fulgt på afstand igennem de sidste 2 år. Det var sjovt endelig af møde dem ansigt til ansigt, og de viste stor interrasse for mine ting. Og så var de oven i købet så venlige at nævne mig og min web-site i Comics Geek Speaks episode 268.
Derudover fik jeg lejlighed til at snakke med Denis Kitchen, som jeg i mange år har fulgt som forlægger, og som i dag arbejder som agent.

Her til sidst vil jag bare sige tak til det Danske Konsulat for invitationen. Og hvis jeg kan komme derover igen en anden gang, så vi jeg ikke være et øjeblik i tvivl. Det er en stor oplevelse, en super festival, og New York er bare en fed by.

Leave a Reply

